/ / En Primeur graševine, pošipa i drugih ostalih sorti

En Primeur graševine, pošipa i drugih ostalih sorti

Premijerno predstavljena mlada vina 58 hrvatskih vinara iz Slavonije i Podunavlja, Bregovite Hrvatske i Dalmacije

Vrijeme održavanja: 16.02.2017.

Na šestomu premijernom kušanju mladih vina graševine, pošipa i drugih sorti berbe 2016., pod nazivom En Primeur 2017., u organizaciji Udruženja vinarstva HGK i triju regionalnih udruga – Graševine Croatice, Vina Dalmacije te Bregovite Hrvatske, u zagrebačkom se hotelu Westin 16. veljače predstavilo čak 58 hrvatskih vinara.

Ministar Tolušić poručio vinarima da imaju maksimalnu potporu države

„Učinit ćemo sve da izvoz hrvatskih vina bude veći. Godine pred nama moraju biti bolje, i kada je riječ o kvaliteti, ali i kada govorimo o promociji ili prodaji naših vina“, istaknuo je ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić te je zahvalio svim vinarima koji sudjeluju s Ministarstvom poljoprivrede u pripremi novog Zakona o vinu, ali i svih propisa u vezi s tržištem vina.

„U Slavoniji je berba 2016. bila skromna kvantitetom, ali je zato kvalitetom bila i više nego izvrsna. Očekujemo da će predstavljena mlada vina biti vrhunska jer su svježa, formirana, izvrsnih aroma, lagana i pitka, a uskoro ćemo ih moći naći i na tržištu“, istaknuo je predsjednik udruge Graševina Croatica Vlado Krauthaker, dodajući da berba 2016. ima mnogo potencijala. „Graševina je žila kucavica koje u našoj regiji ima 60 do 70 posto kod svakog vinara i koja nosi gospodarski razvitak, dok je crvenih sorti svega 20 do 30 posto i ona će biti prepoznatljiva tek u sljedećih deset godina“, naglasio je Krauthaker.

„Prošlogodišnja je berba bila iznimne kvalitete. Ovo je prava prilika da vinari premijerno predstave svoja mlada vina. HGK putem Udruženja vinarstva daje potporu ovakvim vidovima prezentacija“, istaknula je direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Božica Marković, dodajući da se nada da će vina berbe 2016. svoju izvrsnu kvalitetu potvrditi i na međunarodnim ocjenjivanjima kvalitete te da će svoj put naći na domaćem, ali i na inozemnom tržištu.

Enologinja iz PP Orahovice Ivana Nemet kazala je da je 2016. godina bila izazovna za vinare. „Među sortama su najučestalije graševina, frankovka, silvanac zeleni i one su ove godine dale izvrsne rezultate. Sve što smo tražili od pojedine sorte, to smo i dobili“, rekla je Nemet, dodajući da je ova manifestacija prava prilika da vinari predstave svoja vina, ali i da razmijene iskustva s drugim vinarima.

Na predstavljanju su se mogla kušati mlada vina berbe 2016., i to: graševina, pošip, rizling, pušipel, škrlet te crna vina berbe 2015. iz čak triju vinskih regija – Slavonije i Hrvatskog Podunavlja, Dalmacije i Bregovite Hrvatske.
Tako su Slavoniju i Podunavlje predstavili: Vina Antunović, Belje, Krauthaker, Vina Kalazić, Iločki podrumi, Vina Buhač, Galić, PP Orahovica, Feravino, Vina Papak, Vina Pinkret, Misna vina, Vina Jakob, Vina Markota, Perak, Podrum Mihalj, OPG Mitrović Antun, Erdutski vinogradi, Podrumi Kolar.

Boje Dalmacije branili su: Grgić vina, Jako vino, Skaramuča, Vinarija Grabovac, Vinarija Rizman, Vinarstvo Prović, PZ Kuna 1898, Vina Terra Madre. Dok su Bregovitu Hrvatsku zastupali: Voštinić Klasnić, Florijanović, Kopjar, Šafran, Kos, Kos Jurišić, Puhelek Purek, Branimir Žigrović, Vinarija Šimanović, Kocijan, Cmrečnjak, Dvanajšćak-Kozol, Podrum Štrigova, Kunčić, Novak Boris, Štampar, Jakopić, Horvat Robi, Belović, Kerman, Tomšić, Kossi, Kojter, OPG Jančar Zoran.

Kušanje je bilo organizirano za profesionalce – ugostitelje, sommeliere, vlasnike vinoteka i za javnost.

*En Primeur je vrlo cijenjen i specifičan način kušanja vina. Riječ je o francuskom trendu čija je tradicija duga i koji je izvrsna prilika da se profesionalci, ugostitelji, trgovci i ljubitelji upoznaju s mladim vinima. U Hrvatskoj je ova tradicija manje poznata, ali popularnost i posjećenost iz godine u godinu rastu. Smisao takvog kušanja vina jest pokušati zaključiti kakvo će vino biti u svojoj zrelosti jer vinari predstavljaju svoja mlada vina koja su najčešće još nerazbistrena poput mošta. Neprestani rast broja vinara i marketinških vinskih regija koje sudjeluju u ovoj manifestaciji govori u prilog važnosti kušanja mlade berbe te općenito zagovara ovakva događanja, a svakako pridonosi i razvoju kulture ispijanja vina te povećanju konkurentnosti domaćeg proizvoda u našoj regiji.

Podijeli na društvenim mrežama!