/ / Promocija hrvatskih vina u Švicarskoj

Promocija hrvatskih vina u Švicarskoj

Zurich 24.10.2017.
Geneva 26.10.2017.

Temeljem Plana Udruženja vinarstva pri Hrvatskoj gospodarskoj komori za 2016. i 2017. godinu, pristupilo se organizaciji promocije hrvatskih vina na tržištu Švicarske. Obzirom da je Švicarska tržište na kojem su sve veći zahtjevi za europska vina, pa tako i hrvatska, 17 hrvatskih vinarija iskazalo je interes za promocijom svojih vina na navedenom tržištu.

Na godišnjem kušanju vina koje će se održati u Zurichu – 24.10. utorak i Genevi 26.10. – četvrtak,  predviđena je prezentacija 17 hrvatskih vinarija u prestižnom restoranu Zunfthaus zur Waag u Zurichu te u hotelu Four Seasons Hotel des Bergues, Geneva, gdje će u jednodnevnoj manifestaciji biti promovirana vina u tri segmenta:
– kušanje vina i prezentacija svake vinarije za stolovima uz B2B sastanke i poslovne susrete s  distributerima, medijima i vinskim stručnjacima iz Švicarske
– vođenim stručnim kušanjima vina (Masterclass) – voditelj Ivan Barbić, Master of wine
– večerom sa uvozničkim kućama i medijima

Vinarije koje će se predstaviti u Švicarskoj temeljem brand strategije „Vina Croatia – vina mosaica“ su sljedeće: Galić d.o.o., Krauthaker d.o.o., Zlatan otok d.o.o., Jako vino d.o.o., Iločki podrumi d.d., Badel 1862 d.d., Vina Matošević d.o.o., PP Orahovica d.o.o., Kozlović winery, Bodren d.o.o., PG Jagunić, Rizman d.o.o., Miloš, Osilovac d.o.o., Kutjevo d.d., Dingač – Skaramuća d.o.o. i Katunar estate winery d.o.o.

Osnovni cilj i svrha prezentacije hrvatskih vina u Švicarskoj odnosno mjere promidžbe na tržištima trećih zemalja je povećanje promidžbe hrvatskih vina na tržištima trećih zemalja, a time i povećanje konkurentnosti i prodaje hrvatskih vina na tim tržištima. Promocija uključuje brojne promotivne aktivnosti u cilju pronalaženja novih potrošača, povećanja imidža, prepoznatljivosti, prodaje i potrošnje hrvatskih vina. Općenito promidžba na tržištima trećih zemalja odnosi se na vina sa zaštićenom oznakom izvornosti, zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla i vina s naznakom sorte vinove loze proizvedena u Hrvatskoj.

Sve navedeno financira se iz Projekta “Promocija hrvatskih vina na tržištu Švicarske” odnosno iz  mjere Promidžbe u sektoru vina na tržištima trećih zemalja tzv. „Vinske omotnice“ gdje je Udruženje vinarstva HGK dobilo EU sredstva. Razina potpore iznosi do 80 % od ukupno prihvatljivih troškova, unutar čega se udio od 50 % odnosi na sredstva EU, a udio od 30 % na sredstva Državnog  proračuna RH. Dok ostalih 20 % dijele HGK i Vinarije učesnice u projektu.

Bitno je naglasiti da je Hrvatska izvezla na ovo zahtjevno tržište lanjske 2016. godine  vina u vrijednosti 398 tisuća EURA, te nam je Švicarska sedmo izvozno tržište. Iz Švicarske ne uvozimo ništa od vina stoga je bilanca pozitivna. Ukupno gledajući 2016. u odnosu na 2015. godinu povećao se izvoz za 75%, odnosno u 2015. godini izvezli smo 47.000 litara dok u 2016. godini ukupno 74.000 litara vina po prosječnoj cijeni od 5.41 eur/litra. U strukturi izvoza hrvatskih vina u Švicarsku u 2016. godini najviše su zastupljena vina u bocama čija je prosječna izvozna cijena 5.38 eura/litra, odnosno izvoz je bio 395 tis. Eura a izvezlo se 73,3 tisuće litara vina.

Nadalje, u drugom dijelu projekta na proljeće 2018. godine planirana je posjeta Švicarskih medija i uvoznika Hrvatskoj gdje će se posjetiti Dalmatinske i Istarske vinarije temeljem strategije „Taste the Place“.

Podijeli na društvenim mrežama!