Hrvatska vina u New Yorku
Brendiranje Hrvatske preduvjet za snažniji iskorak u izvozu vina, naglasili su izvoznici vina na održanom 4 godišnjem kušanju vina u New Yorku 26. ožujka 2018. godine.
Čak 22 hrvatske vinarije predstavile su se američkim distributerima i vinskim stručnjacima zajedničkim nastupom u New Yorku u organizaciji Udruženja vinarstva HGK. Prezentacija pod nazivom Vina Croatia – vina mosaica okupila je 300-tinjak potencijalnih distributera i vinskih stručnjaka s ciljem snažnijeg proboja na tržište SAD-a, koje se nalazi u top pet tržišta hrvatskih vinara izvan EU.
Na prezentaciji u New Yorku svoje su proizvode predstavili: Agrolaguna, Badel 1852, Dingač Skaramuča, Erdutski vinogradi, Fakin, Grgić vina, Iločki podrumi, Stina vino, Kabola, Katunar estate winery, Korta Katarina, Kozlović, Matošević, Miloš, Jasna Antunović Turk, Feravino, Rizman,Veralda, Vina Bibich, Vina Cattunar, Zlatan Otok i Bartolović.
“Hrvatska vina zadovoljavaju svjetski standard kvalitete. Izvoz u SAD je posljednjih godina u porastu, no za veći iskorak potrebno je snažnije brendiranje naše zemlje. Hrvatska mora biti prepoznata ne samo kao turistička, već i kao vinska destinacija. Upravo zato je HGK tu”, istaknuo je tim povodom predsjednik HGK Luka Burilović.
Vođena kušanja vina (masterclass) u New Yorku vodili su američki sommelier Cliff Rames te Matthew Horkey i Charine Tan, američki vinski stručnjaci koji su nedavno objavili vinski vodič za Hrvatsku – Cracking Croatian Wine: Visitor-Friendly Guide.
Čak 15 od 22 vinarije koje su se predstavile već imaju svoje distributere na američkom tržištu. Posljednjih nekoliko godina hrvatska vina i maslinova ulja češće nalaze put do kupaca SAD-a, poglavito nakon posjeta američkih distributera hrvatskim vinarijama u Istri i Dalmaciji.
Za domaće vinare prisutnost na američkom tržištu znači ulazak na vinsku kartu svijeta. “Ako nismo prisutni na njujorškoj sceni, onda teško postojimo i na međunarodnoj,” kazao je Ivica Matošević iz Udruženja vinarstva HGK. “Važna nam je potpora institucija jer je svatko od nas premali da bi ovakve stvari mogao izvesti sam. Mi možemo jednom doći sami, no to je malo. Ako dođemo dva ili tri puta zajedno, to je velika stvar za nas,” ističe Matošević.
Malvazija, Graševina, Plavac mali, Pošip sorte koja su vrlo dobro primljene na američkom tržištu tako da se u raznim restoranima u New Yorku mogu naći vina naših poznatih vinarija koje su se predstavile.
Prvi američki restoran Delmonico’s, koji se nalazi u gospodarskom središtu SAD-a Wall Streetu, u svojoj ponudi ima i nekoliko hrvatskih vina. “Služimo 500 obroka dnevno i imamo nekoliko hrvatskih vina. Kako bi se zainteresiralo Amerikance da piju više hrvatskih vina, potreban je jači marketing,” rekao je vlasnik grupe restorana Delmonico’s Dennis Turčinović. Dodaje da je za hrvatske proizvođače važno da proizvode dobra vina, što već čine, te da upoznaju potrošače sa sortama i poviješću.
“Projekt promocije hrvatskih vina u SAD-u financira se sredstvima iz EAGF fonda Vinske omotnice – Nacionalni program pomoći sektoru vina 2014.-2018., mjera Promidžba na tržištima trećih zemalja,” rekla je direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Božica Marković i dodala da je potencijal za snažniji rast izvoza vidljiv u interesu za ovaj događaj koji je, kako kaže, samo jedan dio napora i aktivnosti HGK s ciljem promocije naših vinara u inozemstvu.
Podijeli na društvenim mrežama!